נניח שאתם עובדים באבטחה או כשוטרים או אנשי צבא ויש לכם את כל הציוד הטקטי הנדרש: חגורה טקטית, מכנסיים טקטיים, נעליים טקטיות, חולצה מנדפת זיעה וכולי ואפילו יש לכם נשק מתאים שמתפקד כראוי ונקלעתם לקרב יריות מתוקף תפקידכם – מהם הכללים החשובים שעליכם לדעת על קרב יריות כדי להימנע מפגיעה מיותרת כתוצאה מכניסה אל קו האש?

ישנם מיתוסים רבים ושגויים בחלקם על ירי תוך כדי תנועה שחשוב להכיר ויותר חשוב לדעת מה באמת נכון לעשות במצב כזה. חשוב לדעת כי מתח ואדרנלין מאפשרים ליריבים שלכם לכוון ולדייק בצורה טובה יותר בעת קרב מאשר בשגרה ולכן במקרים רבים אתם תמצאו את עצמכם בקרבי יריות בהם ננעצו לא מספר קליעים במקום בו עמדתם או הייתם. מכאן שהתנועה היא קריטית – חשוב לזוז כל העת כדי למנוע מהיורים את היכולת לכוון ולהוציא לפועל את הירייה.

התנועה אינה חייבת להיות או הדרגתית או מתוכננת, להפך, לעיתים תנועה מתפרצת ולא סדירה מסייעת יותר בשמירה על החיים שלכם. מן הסתם אופי ומהירות התנועה משתנים ממצב למצב ואין דין פריצה לאזור מאוים מתוך כוונה לנטרל איומים במהירות להסתתרות אחרי שיחים מתוך מטרה לאתר את מקור הירי ולהגיב אליו. יוצא שבטיהור מבנה התנועה תהיה יותר מסודרת אך בתגובה להתקפה מאיימת חשוב לזוז כמה שיותר מהר מהאזור המאוים.

הטענה שעולה בדרך כלל היא שלא ניתן תוך כדי תנועה להגיב בירי בצורה יעילה ומדויקת. הטענה הזו נכונה למרבית היורים אך עם אימון נכון ושיטתי ניתן להשיג דיוק רב בעת ירי בתנועה. למעשה מרבית היורים המוצלחים במטווחים מצליחים לפגוע רק ב15%-25% מהמקרים במציאות האמיתית כתוצאה מהיעדר אימון על ירי בתנועה, ירי שמחייב תנועה מהירה ומציאת מסתור. הסיבה לכך שאימון רק על ירי סטטי לא מאמן את המוח לראייה תוך כדי תנועה ובקפיצה, ניסיון לכוון מה שגורם לאיבוד זמן, ירי אזורי ולא מדויק בעוד שירי בתנועה מחייב איזון, הצבעה ויריה ועבודת רגלים שמאפשרת לגוף לפנות אל המטרה.